Blog

Waarom Q1 het Moment is om Jouw Google Shopping & Ads te Laten Dubbelchecken

Voor veel retailers is het begin van het jaar na al het feestdagen geweld een rustige periode waar alles gewoon op een lager pitje (door)loopt. Wij grijpen Q1 aan om het gehele vorige jaar te doorlopen en te analyseren, van seizoensinvloeden tot jaar-op-jaar ontwikkelingen, van Google Ads en Shopping trends tot inzichten die het nieuwe jaar kunnen helpen met het effectief inzetten van advertentie budget.

0
Read More

Business Model Optimalisaties Net Zo Belangrijk (of Meer?) als Google Ads Optimalisaties voor Betere Resultaten

Bij GoogleShoppingSpecialist benaderen we Google Ads en Shopping vanuit het algehele business perspectief waar advertising gericht is op efficientie (het zo efficient mogelijk spenderen van budget voor meer omzet en/of winst en/of merkbekendheid), en waar het algehele zakelijke perspectief zorgt voor de effectiviteit waarmee het budget converteert. Wij zijn om deze reden een combinatie van business consultant en SEA / Google Shopping Specialist!

0
Read More

Waarom Google Ads Zelf Beheren Meer Geld Kost Dan het Bespaart, Uitgelegd in 1 Minuut

Nu zul je denken, dit komt wel heel erg “wij van WC-eend” over, maar er is een ‘catch’, een randvoorwaarde die we zometeen uiteen zullen zetten. Dit bepaalt of het een effectief besluit is of niet. Allereerst, waarom willen ondernemers en marketing managers een bureau niet inhuren? Vaak is de reden dat ze denken, daardoor duurder uit te zijn. Dit omdat je naast het advertentiebudget dus ook een fee moet betalen aan het bureau of freelancer. Vanuit het perspectief van…

0
Read More

De Uitdaging met Performance-Gedreven Google Shopping en Performance Max Campagnes

Er zijn een hele hoop voordelen met het creëren van resultaat-gedreven Google Shopping en Performance Max campagnes. Bij campagnes op resultaat kan Google meer halen omdat het een homogeen segment bevat van producten met soortgelijk resultaat. Dit werkt in de regel beter dan categorie-based campagnes waar alle producten bij elkaar zijn gestopt met verschillende resultaten. Hierdoor moet Google teveel rekening houden met teveel resultaten waardoor elke sub-segment van resultaat impact ondervindt van de ander.

0
Read More

Search on Shopping Naar Desktop?

In de Verenigde Staten is Google begonnen met het uitrollen van Search on Shopping op haar eigen zoekplatform. Op mobiel was deze feature al een tijdje beschikbaar, maar daar komt nu verandering in nu de feature ook op desktop gespot is.   Search on Shopping betekent dat gebruikers generiek kunnen zoeken, en vervolgens door labels die Google voorstelt, hun zoekresultaat kunnen verfijnen. Deze feature is op mobiel eerst gelanceerd, zodat gebruikers zo makkelijk en toegankelijk mogelijk producten kunnen vinden die…

0
Read More

Google Shopping Opzetten en/of Uitbesteden – Ook voor Bureaus (Whitelabel)

“Met de komst van Performance Max wordt het alleen maar makkelijker,” wordt er in de markt gezegd. Maar is dit wel zo? De black-box insteek van Google zorgt ook voor uitdagingen dat je als adverteerder en bureau minder te weten komt. Ook is de gedachte – anno 2022 – dat “set & forget” mogelijk is binnen Google Shopping en Google Ads campagnes in het algemeen,achterhaald. Op basis van jouw eigen kerncompetenties kun je ervoor kiezen om een bepaald specialisme uit…

0
Read More

Performance Max Bedrijfsgericht Testen: Met Alleen een Technische ToCampagne kom je er Niet

Er is veel te doen omtrent Performance Max, iedereen is zoekende, zo ook wij samen met onze klanten. Er zijn zoveel variabelen/knoppen waar aan gedraaid kunnen worden, dat er veel mogelijke uitkomsten zijn. In deze ‘nieuwe’ brei, waar begin je? Wij houden altijd vast aan oude campagnes en diens resultaten. Maar nog belangrijker, we nemen de bedrijfscontext mee als start. Wat bedoelen wij hiermee? Dat vertellen we in dit artikel.

0
Read More

Google Shopping: De Sequentiële Wip Wap tussen Omzet en ROAS binnen Ads

Elke ondernemer of manager wil tegelijk meer omzetgroei en stijgende winstgevendheid per incrementele sale. Helaas werkt het niet zo, ook niet binnen Google Shopping en Ads. Een groot deel van ons werk bestaat uit het inzichtelijk maken van de mechanismes van Google, maar eigenlijk zijn het bestaande economische wetten waar Google haar veilingsysteem ook onderhevig aan zijn.

0
Read More
Partner programma
Voyeur X
Voyeur X
2021-08-09
Het is super fijn om met deze heren samen te werken. Ik ben blij en tevreden met hun dienstverlening. Eerlijk advies, schakelen snel en de communicatie loopt goed. Ik zal ze zeker aanbevelen aan vrienden en kennissen!
Mio Amore
Mio Amore
2021-07-21
Er wordt snel geschakeld. Fijn bedrijf om mee samen te werken.
Angela K.
Angela K.
2021-06-07
Goed advies, topteam! Serieuze jongens die weten waar ze het over hebben. Superbehulpzaam en vriendelijk! Een aanrader!
Five Agency
Five Agency
2021-03-12
Mark en Gianluigi kijken geregeld met ons mee (paar extra ogen) naar onze klanten. Fijn om met zulke twee heren te werken. Veel kennis, goede communicatie en altijd eerlijk advies. Five-agency.nl
Lahara Trading
Lahara Trading
2020-11-25
Fantastisch geholpen. Er werd direct werk gemaakt van de problemen waar ik mee kampte binnen Google Shopping en de achterliggende techniek. Zeer deskundig en een laagdrempelige benadering.
Hayley Glover
Hayley Glover
2020-11-22
Mark has been fantastic. I reached out to Mark via LinkedIn for his advice as I was having some issues with Google Shopping feeds and he was very quick to respond, very knowledgeable and ultimately helped me solve the issues i was seeing. I was very impressed with Mark's willingness to help me out, I am not a client of Mark's but even so he went the extra mile to help solve the issues. Thanks so much Mark! Hayley
Geert Groot
Geert Groot
2020-10-02
Duidelijk en eerlijk advies. Helder in de communicatie en een aanrader als je vragen hebt op het gebied van Google Shopping campagnes.
Olaf Haring
Olaf Haring
2020-04-30
Eerlijk bedrijf zijn zeer correct, bedreven en behulpzaam. Geen gladde praatjes maar 'gewoon' goed. 5/5 sterren 🌟
Contact & adres

info@googleshoppingspecialist.nl

Sint Walburgstraat 2
9712HX Groningen

06 41 36 26 12