Business Model Optimalisaties Net Zo Belangrijk (of Meer?) als Google Ads Optimalisaties voor Betere ResultatenBij GoogleShoppingSpecialist benaderen we Google Ads en Shopping vanuit het algehele business perspectief waar advertising gericht is op efficientie (het zo efficient mogelijk spenderen van budget voor meer omzet en/of winst en/of merkbekendheid), en waar het algehele zakelijke perspectief zorgt voor de effectiviteit waarmee het budget converteert. Wij zijn om deze reden een combinatie van business consultant en SEA / Google Shopping Specialist!

Hierdoor weten zeer goed wat de plek is van online adverteren in de marketing mix, en weten we de implicaties van business models op uiteindelijk de marketing mix en online adverteren.

Waar moet je aan denken bij business model optimalisaties afgezet tegen huidige resultaten?

  • Op een gegeven moment behaal je geen significante betere resultaten bij een bepaald productaanbod, meer afzet en omzet behalen uit een bepaalde aanbod zal alleen maar meer en meer kosten (wet van verminderde meeropbrengsten), blijf dus altijd testen, uitbreiden, aanpassen.
  • Blijf de behoeften van de doelgroep(en) continu begrijpen, afgezet tegen jouw propositie en aanbod, zijn er nieuwe alternatieven, substituten of producten die helpen bij het oplossen van het probleem van de doelgroep?
  • Check hoeveel ‘contrast’ jouw waardepropositie heeft ten opzichte van andere aanbieders, val je op?
  • Is de site wel effectief in het converteren van bezoekers in klanten?
  • Zijn de leveringsvoorwaarden die je aanbiedt wel marktconform of wezenlijk “minder” dan andere aanbieders?
  • Is de pricing strategie conform het business model? Met andere woorden, als je een prijsvechter propositie hebt, kun je niet te duur zijn. Als je excellente producten biedt, moeten jouw prijzen dat laten zien (maar ook de website, klantenservice etc). Als je excellente klantenservice biedt, moet dan reflecteren in de prijzen en de efficientie in processen.

Zo zijn er nog veel meer business optimalisaties mogelijk die uiteindelijk bottom-line meer effect zullen hebben dan een (relatief) geoptimaliseerd Google Ads account.

Wil je samen met ons over het gehele plaatje brainstormen of dat wij jouw campagnes beheren waarbij we al deze elementen en vragen meenemen om er het maximale uit te halen? Neem dan snel contact met ons op!