Sales trajecten zijn leerzaam, of ze uiteindelijk leiden tot een samenwerking of niet. Het inhuren van specialisten lijkt/is conjunctuur-gevoelig (te zijn). Afgelopen jaren waar het maar niet ophield voor ecommerce-land, leek er maar weinig te zijn wat een prospect weerhield om samen te werken. Dit jaar is het echter wat anders, met een krimp van 30% (gemiddeld in online sector, ten opzichte van vorig jaar), houden ondernemers de hand op de knip.
De rationele en hun perspectief is dat ze de marge op de management / beheerfee kunnen besparen en daardoor goedkoper uit zijn.
Maar is dat wel zo?
Het belangrijke element in het bepalen of dit inderdaad de meest effectieve route is, zijn de aanwezige of niet-aanwezige competenties en tijd in-huis.
Waarom?
Wanneer een ondernemer en zijn of haar bedrijf de benodigde SEA en Shopping competenties niet in huis hebben, zal het budget naar alle waarschijnlijkheid (veel) ineffectiever en inefficiënter geïnvesteerd worden. De gedachte achter het besparen van een management / beheerfee klopt dan enerzijds wel maar het budget wordt minder gericht en relevant ingezet waardoor dat ook geld kost. Meer omzet had gegenereerd kunnen worden, hogere winstgevendheid had bereikt kunnen worden. Als deze minimaal gelijk of hoger is dan de beheerfee, is het een ineffectievere investering.
Wanneer de tijd en competenties niet aanwezig zijn, is het bijna altijd effectiever om een SEA specialist in te huren om dit belangrijke acquisitie kanaal te optimaliseren.
Wij bieden adverteerders twee mogelijke samenwerkingen:
*Complete ontzorging van A tot Z op feed- en campagne niveau met snelle communicatie via Whatsapp indien gewenst om rap te kunnen schakelen.
*Specialistische ondersteuning waarbij de adverteerder alsnog het beheer doet maar wij vanuit onze specialistische feed- en SEA/Shopping kennen de adverteerder adviseren, sturen, ondersteunen.