Adverteer je met Google Shopping in Belgie, Oostenrijk, Canada, Ierland of Polen? Binnenkort past Google de vereiste verzendinformatie aan voor deze landen, de nieuwe eisen zullen vanaf 31 juli van kracht zijn.

Google vereist voor het tonen van haar Shopping informatie dat je als adverteerder opgeeft wat de verzendkosten zijn. Hoewel dit in de meeste landen al jaren als een verplicht item gold, waren de bovengenoemde landen nog vrijgesteld van het opgeven van verzendinformatie. Google geeft aan producten die niet voorzien zijn van verzendinformatie te zullen weren van Shopping, nadat ze gewaarschuwd zijn voor een niet-vastgestelde periode.

Twee mogelijkheden

Google biedt de adverteerder twee mogelijkheden om de verzendinformatie in te dienen. Het meest gebruikelijke is om dit via de feed te doen. Dit is aan te raden indien je verschillende evrzendtarieven hebt, op basis van gewicht. grootte, etc.

Geef je dit niet mee in je feed, of herkent Google de verzendinformatie uit je feed niet correct? Dan biedt Google ook de mogleijkheid aan de adverteerders om de verzendinformatie in het Merchant Center op te geven. Hier kun je segmentaties maken op basis van variabelen, en op basis van deze segmentaties transportkosten/levertijden opgeven. Je vindt deze mogelijkheid in de Merchant Center interface aan de linkerzijde.