Ondanks troffen we in enkele Google Merchant Centers een nieuwe toevoeging: Klikpotentieel.Deze kolom is te zien onder ‘Alle producten’. Maar, wat is het precies?
Het klikpotentieel van een product verwijst naar de geschatte prestatiepotentie van dat product in vergelijking met je best presterende producten. Het helpt je te bepalen welke producten prioriteit moeten krijgen voor optimalisatie en welke producten al goed presteren. Het potentieel wordt bepaald aan de hand van eerdere verkeersgegevens, productinformatie en vraag. Er zijn verschillende mogelijke waarden voor het klikpotentieel:
- Hoog Kans op een vergelijkbaar aantal klikken als je best presterende producten
- Gemiddeld Kans op een gemiddeld aantal klikken vergeleken met je best presterende producten
- Laag Kans op weinig klikken vergeleken met uw best presterende producten
Door het potentieel weer te geven door middel van een interne vergelijking, geeft Google aan welke producten het meest waarschijnlijk succesvol zouden kunnen zijn binnen Google Ads. Uiteraard, succesvol is hierbij relatief, omdat het niet wil zeggen dat deze ook het beste verkopen. Komende tijd zal naar verwachting deze functionaliteit voor iedereen beschikbaar komen.