Langzame Webshop? 64% van Consumenten Gaat Volgende Keer naar ConcurrentRetailtrends.nl bericht dat het merendeel (64 procent) van de consumenten zijn heil de volgende keer bij de concurrent zoekt wanneer de site relatief traag is. Meer dan deze informatie hebben we omtrent het bericht niet omdat het achter een betaalmuur zit.

Echter is de les wel zeer belangrijk. Elke marketing P is van belang voor het eindresultaat. Vaak krijgen we de vraagstelling wat er mis is met de Shopping campagnes, omdat de omzet en/of ROAS daalt. In veel gevallen valt er een hypothese en oorzaak te vinden in één van de andere marketing P’s, denk aan website, product of prijs. Dit is net zo belangrijk als de campagnes zelf (Promotie).

Er kan nog zoveel budget geïnvesteerd worden, als de Prijs, Site of Product respectievelijk hoog, traag of minder kwalitatief zijn, zal ook Promotie niet renderen. Dat geldt voor allemaal, als één of meer niet optimaal functioneren zullen de andere P’s het ook minder doen.

Door onze vele expertise, zowel op specialistisch vlak als generalistisch ecommerce vlak, kunnen we jou effectief helpen bij efficiënt online adverteren maar ook reflecteren en verder optimaliseren van jouw marketing P’s.