Google kondigde diverse nieuwe ad formats aan op het Google Marketing Livestream event. Één ervan was dat Local Inventory Ads (LIA) de optie ‘Later ophalen’ gaan bevatten.

Google lanceert een open bèta voor Amerikaanse adverteerders om de opties voor ophalen in de winkel uit te breiden door hun Local Inventory Ads te labelen met de optie ‘Later ophalen’. Hieronder zie je een voorbeeld van een label met de tekst ‘ophalen voor maandag’.

Local Inventory Ads (LIA) Later ophalen optie

Bron: Searchengineland

Deze optie is additioneel aan de opties ‘Vandaag ophalen’ (Pickup today) en ‘Ophalen aan de stoeprand’ (Curbside pickup) die Local Inventory Ads al bevatten. Het aantal zoekopdrachten naar ‘op voorraad’ is jaar na jaar wereldwijd met meer dan 800% gegroeid, aldus Google.

In het Merchant Center van Google wordt uitgelegd hoe je de optie ‘Later ophalen’ kunt toevoegen aan jouw bestaande Google Shopping Ads-feed.

Kom je er niet uit? Stuur ons een bericht, we helpen je graag.

Stel mijn Local Inventory Ads in