Blog

De Verborgen Kosten van het Niet Inhuren van een SEA Specialist

Sales trajecten zijn leerzaam, of ze uiteindelijk leiden tot een samenwerking of niet. Het inhuren van specialisten lijkt/is conjunctuur-gevoelig (te zijn). Afgelopen jaren waar het maar niet ophield voor ecommerce-land, leek er maar weinig te zijn wat een prospect weerhield om samen te werken. Dit jaar is het echter wat anders, met een krimp van 30% (gemiddeld in online sector, ten opzichte van vorig jaar), houden ondernemers de hand op de knip.

0
Read More

SEA en Shopping kunnen een Defect Business Model Niet Winstgevend Maken

Het Internet is fantastisch voor innovatie, testen en diversiteit aan proposities. Echter merken we ook dat het de andere kant op kan slaan, het welbekende “build and they will come”. Als je een ecommerce site bouwt en een portfolio producten aanbiedt, koopt men wel. Dit was wellicht in de begin jaren van het Internet het geval, maar vooral door het ontbreken van overige aanbieders. Tegenwoordig in een volwassen markt met veel concurrentie en hoge transparantie komt er meer bij kijken.…

0
Read More

Dynamische Zoekwoorden in Google Shopping Titels

De gebruiker Store Growers postte onlangs op Twitter dat Google test met dynamische zoekwoorden in advertentietitels van Google Shopping resultaten. Het gaat bij dit specifieke geval om het ingevulde kenmerk ”materiaal” dat voor de producttitel gezet is. Google lijkt willekeurig deze materialen voor de titel te hebben gezet, om relevantie te vergroten. Woorden die verder vooraan in de titel staan bij een Google productvermelding (Shopping), wegen zwaarder dan achter in de titel. Doordat de zoekopdracht het materiaal goud bevat, probeert…

0
Read More

Merchant Center Producten Nu te Wijzigen op Productniveau

Wie handmatig zijn producten upload in Google Merchant Center is er vast bekend mee, de mogelijkheid om producten aan te passen nadat ze zijn aangemaakt en actief zijn. Een handige methode om je producttitel te updaten van dat ene product, de prijs te verhogen/verlagen of om extra afbeeldingen toe te voegen.  Gebruik je een andere methode, bijvoorbeeld een feed of een API en wil je één of enkele producten handmatig aanpassen? Dan heb je pech, althans, tot nu toe. Google…

0
Read More

Product Resultaten van Performance Max Campagne Inzien? Dat Kan Met Dit Rapport!

Gebrek aan product inzicht en resultaten in Performance Max campagnes? Het ontbreken van inzicht en resultaten per product of zoekwoord enzovoorts is zeker een uitdaging, omdat we nog meer overgeleverd zijn aan de grillen van Google haar algoritmes. Echter, met het onderstaande rapport is het wel degelijk mogelijk om inzicht te verkrijgen in de product resultaten binnen een Performance Max campagne!

0
Read More

Performance Max: Drie Nieuwe Functionaliteiten (Nieuw Doel, Inzichten & Upgrade Tool)

Google berichtte gisteren, 26 April, dat er drie nieuwe functionaliteiten aan komen, dit zijn: New Customer Acquisition doelen. Deze waren ook beschikbaar binnen Smart Shopping campagnes. Met dit doel kan er meer geboden worden voor nieuwe klanten in vergelijking met bestaande klanten. Ook is het mogelijk de campagne alleen te richten op nieuwe klanten. Er komen twee nieuwe types Inzichten bij: de zogenaamde Audience Insights (doelgroepsinzichten) en de Diagnostic Insights (diagnostische inzichten). Met doelgroepinzichten wordt er inzicht verschaft hoe tekst-,…

0
Read More

Google Analytics nu te linken aan Google Merchant Center

Gebruikers van Google Analytics GA4 hebben het wellicht recent opgemerkt dat het mogelijk is geworden om GA4 te koppelen aan Google Merchant Center. Hiermee maakt Google de integratie van onderlinge systemen weer een stukje groter. Door de koppeling wordt het mogelijk om op productniveau informatie inzichtelijk te krijgen. Het was al mogelijk om autotagging aan te zetten voor de gratis vermeldingen in Google Shopping, zodat prestaties hiervan gesegmenteerd konden worden van de betaalde vermeldingen. Ook wordt het nu mogelijk om conversies…

0
Read More
Partner programma
Voyeur X
Voyeur X
2021-08-09
Geverifieerd
Het is super fijn om met deze heren samen te werken. Ik ben blij en tevreden met hun dienstverlening. Eerlijk advies, schakelen snel en de communicatie loopt goed. Ik zal ze zeker aanbevelen aan vrienden en kennissen!
Mio Amore
Mio Amore
2021-07-21
Geverifieerd
Er wordt snel geschakeld. Fijn bedrijf om mee samen te werken.
Angela K.
Angela K.
2021-06-07
Geverifieerd
Goed advies, topteam! Serieuze jongens die weten waar ze het over hebben. Superbehulpzaam en vriendelijk! Een aanrader!
Five Agency
Five Agency
2021-03-12
Geverifieerd
Mark en Gianluigi kijken geregeld met ons mee (paar extra ogen) naar onze klanten. Fijn om met zulke twee heren te werken. Veel kennis, goede communicatie en altijd eerlijk advies. Five-agency.nl
Lahara Trading
Lahara Trading
2020-11-25
Geverifieerd
Fantastisch geholpen. Er werd direct werk gemaakt van de problemen waar ik mee kampte binnen Google Shopping en de achterliggende techniek. Zeer deskundig en een laagdrempelige benadering.
Hayley Glover
Hayley Glover
2020-11-22
Geverifieerd
Mark has been fantastic. I reached out to Mark via LinkedIn for his advice as I was having some issues with Google Shopping feeds and he was very quick to respond, very knowledgeable and ultimately helped me solve the issues i was seeing. I was very impressed with Mark's willingness to help me out, I am not a client of Mark's but even so he went the extra mile to help solve the issues. Thanks so much Mark! Hayley
Geert Groot
Geert Groot
2020-10-02
Geverifieerd
Duidelijk en eerlijk advies. Helder in de communicatie en een aanrader als je vragen hebt op het gebied van Google Shopping campagnes.
Olaf Haring
Olaf Haring
2020-04-30
Geverifieerd
Eerlijk bedrijf zijn zeer correct, bedreven en behulpzaam. Geen gladde praatjes maar 'gewoon' goed. 5/5 sterren 🌟
Contact & adres

info@googleshoppingspecialist.nl

Sint Walburgstraat 2
9712HX Groningen

06 41 36 26 12