Performance Max Campagnes: Het Belang van Product FeedsEr is de laatste tijd een hoop te doen omtrent Performance Max campagnes. Wij zien iedere ontwikkeling dan ook als kans en niet zozeer een bedreiging. Tuurlijk, het handmatige werk verdwijnt, is dat echt een bedreiging? Er komen velen uitdagingen voor in de plaats die specialistische kennis, kunde en ervaring vergen.

Één competentie betreft de product- of datafeeds met daarin gestructureerde informatie. Deze informatie wordt nu al gebruikt voor het runnen van de (Smart) Shopping campagnes. Hoe beter de feeds, hoe beter de matching is tussen vraag en aanbod, en dus de effectiviteit van Performance Max- en Shopping campagnes.

Er is heel veel mogelijk met datafeeds, oftewel direct vanuit het ecommerce/CMS systeem, danwel via een zogenaamde datafeed management tool. Voor (zeer) geavanceerde uitdagingen en hun oplossingen maken wij graag gebruik van Datafeedwatch. Voor ‘normaal’ gebruik is een Channable meer dan prima.

Wij hebben ook het vermoeden dat datafeeds gebruikt worden om nog beter (longtail) zoekopdrachten te matchen. Dus ook voor tekst advertenties. Een soort van DSA, maar dan een combinatie van het begrijpen site content èn de datafeed inhoud.

Als dit vermoeden klopt, dan is dit nog een reden waarom de datafeed compleet moet zijn, en zoveel mogelijk verrijkt moet zijn met allerlei velden en informatie.

Wij zijn bedreven in het doen van feed audits en het effectief optimaliseren van feeds. Veel ecommerce partijen maar ook online marketing– en IT bureaus hebben ons ingehuurd omdat de competenties daar niet altijd ‘up to par’ zijn.

Wees er zeker van dat het niet aan de feed ligt!

Wil je als ecommerce partij het meeste uit Performance Max (en Shopping) campagnes halen? Laat ons jouw datafeed(s) doorlichten en eventueel optimaliseren.

Ja, licht onze datafeed door!