Nu zul je denken, dit komt wel heel erg “wij van WC-eend” over, maar er is een ‘catch’, een randvoorwaarde die we zometeen uiteen zullen zetten. Dit bepaalt of het een effectief besluit is of niet.
Allereerst, waarom willen ondernemers en marketing managers een bureau niet inhuren? Vaak is de reden dat ze denken, daardoor duurder uit te zijn. Dit omdat je naast het advertentiebudget dus ook een fee moet betalen aan het bureau of freelancer. Vanuit het perspectief van de adverteerder zorgt dit voor direct meer kosten.
Niets is minder waar. Wat als de adverteerder het budget inefficiënt inzet? Dan lijkt de adverteerder dus ‘goedkoper’ uit omdat het geen bureau inhuurt en dus geen fee hoeft te betalen, maar onderaan de streep wordt het budget dus veel minder efficiënt geinvesteerd.
Uiteindelijk werkt het dus alleen maar averechts en is de adverteerder duurder uit.
Wat is dan ‘catch’ of crux waar we het over hadden? De crux is dat de adverteerder Google Ads competenties moet hebben. Heeft hij of zij dat niet, dan is uitbesteden meer voor de hand liggend, al is dat gevoelsmatig dus “duur”.
Laat je niet verleiden om zonder de nodige kennis en ervaring toch zelf Google Shopping en Ads te beheren, want je bent geheid duurder uit. Dan zou ons advies zijn om het misschien niet te doen. Dit omdat het vrij competitief speelveld is, soms de CPCs hoog zijn en je snel kunt leeglopen. Ook wil Google wel eens beleid veranderen of nieuwe functionaliteiten invoeren die altijd weer zorgen voor allerlei veranderingen in resultaat.
Binnen onze niche van Google Shopping en Ads bedienen wij adverteerders van A tot Z, met veel maatwerk opties. Er zijn veel modaliteiten mogelijk om de adverteerder te helpen. Zo bieden wij voor praktisch elke situatie en behoefte een oplossing.
Twijfel jij en wil je een objectief advies wat je met Google Ads aan zou moeten? Stuur ons een bericht en wij nemen contact met je op.