Belangrijke beslissingen maak je zoveel mogelijk datagedreven. Dit doe je uit je eigen systeem, maar ook uit third party tools als Google Analytics & Ads, Bing, Facebook, etc. Dat is het mooie van online marketing, zo goed als alles is meetbaar!
Wat zeg je nou, Google stopt met tracking?
Dat klopt deels. Om je gerust te stellen, het is niet vandaag of morgen. Maar wel in de loop van 2022, enige haast geboden dus. Om meer aan de groter wordende vraag te voldoen vanuit burgers en overheden om voorzichtiger met data om te gaan, en minder te vergaren, gaat Google stoppen met de mogelijkheid om bezoekersgedrag te verzamelen door middel van cookies. Dit zijn de bekende stukjes code van Google Analytics, Google Ads, Facebook, etc.
Gelukkig is hier een oplossing voor, door de cookies asynchroon in te laden i.c.m. server-side tracking. Dit behoeft de juiste configuratie, zodat je zo min mogelijk hinder ondervindt en de data na de migratie net zo goed is als voor heen. Of beter, want vaak zien we nog dat tracking uberhaupt niet goed staat 😉
Tot 70% onjuiste conversies toegekend
Wie af en toe in Analytics zit, is bekend met de steeds groter wordende groep verkeer & conversies die toegekend wordt aan de bron ‘Direct’. Het kan natuurlijk dat jouw site aan naamsbekendheid toeneemt, maar een waarschijnlijkere oorzaak is de tracking. Steeds meer mensen accepteren geen cookies en gebruiken adblockers, daarnaast kan het ook door onjuiste configuratie van jouw tracking dat Google Analytics steeds meer verkeer onder ‘Direct’ gooit. Jammer, want hierdoor krijgen andere kanalen niet wat ze verdienen, namelijk toekenning van hun aandeel in de klantreis.
Wist je dat als je gebruik maakt van Google Tag Manager, tot 70% van je conversies die onterecht aan ‘Direct’ worden toegekend worden weer goed worden toegekend? Dit geeft je beter inzicht in jouw verkeer, conversies en natuurlijk marketingbudget.
Oké, maar wat doen jullie dan?
Zodra jij hebt bepaald welke tracking je allemaal hebt, kies je hieronder welk pakket het beste bij jou past. Vervolgens gaan wij voor jou aan de slag, en migreren wij jouw tracking naar een Google Tag Manager account. Heb je dit niet? Geen probleem, dan maken wij dat voor je aan en geven we je bij oplevering de volledige toegang.
We checken jouw huidige tracking, en passen dingen aan waar nodig. Onze developer zet de code live en zorgt dat alles goed werkt. Samen met jou kijken we in de periode na de migratie of alles correct gedaan is. Gefeliciteerd, je hebt nu zuivere data en futureproof!
Kies jouw pakket
Basis €499
We stellen voor jou Google Tag Manager en GA4 + UA Analytics in, zodat je zelf aan de slag kan
Meest gekozen
€849
Bovenop het basispakket, implementeren en configureren wij Google Ads, Bing Ads & Facebook Ads
All-in
V.a. € 1350
Dit pakket kies je als je meer trackers hebt dan Analytics, Ads & Facebook. We nemen alle overige trackers mee + remarketing
Ja, neem contact met mij op!
